עין טל המומחים לרפואת עיניים

ניתוח עפעפיים תחתונים בגישה חדשה

מהי מתיחת עפעפיים בשתי שכבות? מהם היתרונות של שיטה זו וכיצד היא מתבצעת?

ד"ר בנימין שלו ממרכז עין טל מסביר בכתבה בישראל היום.

לעפעפיים התחתונים יש השפעה עצומה על מראה הפנים שלנו – מכיוון שהעיניים הן המקום אליו מסתכלים בעת שיחה ובכלל…
מתחת לעור העפעפיים, קיימות 3 ״שקיות״ שומן שתומכות בעין. הבעיה היא, שעור העפעפיים התחתונים, הינו מהדקים והעדינים הקיימים בגוף, ולכן כל בליטה ונפיחות, נראית באופן בולט. עם השנים – חשיפה לשמש, גורמים תורשתיים, גורמים סביבתיים, וכמובן הגיל, גורמים לבליטות, קמטים וקפלי עור לא אסתטיים בעפעפיים.


עפעפיים תחתונים לפני ואחרי / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק

כשהניתוח "המסורתי" מעט בעייתי…

התיקון הכירורגי מבוצע בדרך כלל בשילוב עם ניתוח עפעפיים עליונים (נדיר שיש צורך בניתוח של עפעפיים תחתונים בלבד). הבעיה בטכניקות הניתוח הישנות, היא שהוצאת שומן בכמות משמעותית – הובילה למראה של ״עיניים חלולות״, או שקועות יותר. לאורך הזמן נראה שמדובר במראה חסר שומן – מעין רזון שנוצר עם גיל הזקנה, לעומת המראה הצעיר שרצינו להגיע אליו, עם רקמת שומן שטוחה מתחתיו.

הגישה החדשה

התפיסה הניתוחית החדשה, דוגלת בהחזרת הנעורים לעפעפיים, תוך מתיחת העור והשריר מתחתיו – כתמיכה לשומן שמתחתיו. בניתוח – מבוצע חתך לאורך העפעף התחתון, כמילימטר מתחת לריסים. העור עם השריר מופרדים מרקמת השומן שמתחתיו – עד אזור ארובת העין התחתונה. לאחר שהגענו לרצפת הארובה, מוצאת כמות השומן המינימלית הנדרשת, ואז מבוצעת מתיחה של העור עם רקמת השריר – כשאת המתיחה נבצע הצידה ולמעלה, תוך תפירה לדופן הארובה הצדי העליון. דבר המונע מצב של מראה נפול/משוך כלפי מטה. פעולה זו מבוצעת בשילוב עם ניתוח העפעפיים העליונים. במידה ומתבצע ניתוח עפעפיים תחתונים בלבד – ניתן לבצע זאת בחתך קטן בצד בעפעף העליון. מתיחה הצידה בלבד, עלולה לגרום למצב של עיני כלב (Hush puppy), בו העפעפיים התחתונים משוכים כלפי מטה והצידה. את העור מותחים על ידי תפר פנימי, שמרים את השומן התת עורי כלפי מעלה והצידה, ומקצרים בצדו החיצוני.


מהלך ניתוח עפעפיים תחתונים בגישה החדשה / צילום באדיבות מרכז עין טל

האם יש צורך בהרדמה כללית?

ממש לא! הניתוח מבוצע בדרך כלל בהרדמה מקומית עם טשטוש קל, ואינו גורם לכאבים כלל – לא בניתוח עצמו ולא אחריו.

האם דרוש אשפוז?

גם כאן התשובה היא לא! הניתוח מבוצע באשפוז יום – אלא אם ביקש המנותח בקשה מיוחדת.

אז מה קורה לאחר הניתוח?

לאחר הניתוח יכוסו עיניי המנותח בחבישה קרה לכשעתיים, ואח"כ ישוחרר לביתו. בבית יש להניח תחבושות קרות – לסירוגין עד השינה, ובימים הבאים יש למרוח משחה על התפרים – פעמיים ביום, ג׳ל ללחלוח העיניים – 3 פעמים ביום, ובלילה – משחה. בשלושת הימים הראשונים – אין לבצע מאמצים כלל. ומומלץ לשכב בתנוחה מעט מורמת של הראש.

מתי ניתן לחזור לשגרה?

ברוב המקרים לאחר כשבוע נותרים מעט מאד סימנים (תלוי באדם הספציפי) וניתן לחזור לפעילות רגילה, ותוך כשבועיים לפעילות פיזית מאומצת/חדר כושר.
כחודש לאחר הניתוח ניתוח כבר לחזור לאיפור רגיל.

האם הניתוח לנשים בלבד?

תתפלאו, אבל אחוז גבוה של גברים עוברים ניתוח זה – בשביעות רצון גבוהה מאוד!

לכמה זמן "מחזיק" הניתוח?

שוב, תלוי בגורמים רבים כמו: חשיפה לקרינת השמש, גוון עור (כהה מחזיק יותר שנים) וגנטיקה …

האם רואים צלקת?

החתך בעפעף התחתון מבוצע כמילימטר מתחת לריסים, והוא ממש לא נראה. החתך בצד, בכיוון החיצוני –  מיטשטש תוך שבועות ספורים.

האם עדיף להזריק חומרים שונים, ולהימנע מניתוח?

גם בטיפול מקצועי – עלולה להיווצר ספיגה לא שווה, נדידה של החומר למקומות לא רצויים, ורגישות לחומרים. ברוב המקרים, הצורך בניתוח רק נדחה….

האם עלולים להיווצר סיבוכים בעקבות הניתוח?

מעטים. עלול להיווצר יובש קל ובד"כ זמני – שיטופל בטיפות, או במקרים נדירים מאד – אסימטריה בין העפעפיים. – שניתנת לתיקון.

מי מבצע את הניתוח?

מומלץ לבצע את הניתוח אצל אוקולופלסטיקאי – רופא עיניים המומחה בפלסטיקה של העין, ניתוחי עפעפיים, דרכי דמעות וגידולים בעיניים. רופא זה יהיה המיומן ביותר בזכות ההתמקדות הספציפית שלו באזור גוף זה – הדורש דיוק ומיומנות רבה, להשגת התוצאה המיטבית.

ד"ר שלו הוא רופא עיניים ומנתח מומחה לאוקולופלסטיקה בביה"ח איכילוב ומרכז עין טל – המרכז הכירורגי הפרטי הגדול בישראל לרפואת עיניים. למידע על ניתוחי עפעפיים במרכז עין טל>

נשמח לעמוד לשירותכם

השאירו פרטים ואנו ניצור איתכם קשר

זימון תור לעין טל

Odoro Integration Test